Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Nasz sposób na lekturę

Nasz sposób na lekturę

PAN KLEKS A PANDEMIA KORONAWIRUSA?

 Dlaczego nie?

Podsumowując pracę z lekturą w klasach czwartych, pozwoliliśmy sobie na odwołania do współczesności. Co by było, gdyby pan Kleks żył w obecnych czasach? Czy znalazłby sposób na pokonanie koronawirusa? Dziecięca wyobraźnia nie ma ograniczeń! Spójrzcie sami na propozycje uczniów.

Gdyby pan Kleks żył w roku 2020, na pewno:          

– zmniejszyłby koronawirusa do minimalnych rozmiarów, potem zapakował do koszyczka z balonikiem (który wcześniej służył do transportowania jego prawego oka), a następnie wysłał na Księżyc

– zmieszałby wszystkie kolorowe szkiełka i magiczne pyłki, następnie zrobiłby z nich lek, który rozmnożyłby za pomocą pompki powiększającej i rozdał wszystkim ludziom, by nie chorowali

– wysłałby oko na oględziny, poznał słabe punkty koronawirusa, a potem zniszczył go płynem dezynfekującym własnej produkcji

– wykorzystałby swoją umiejętność latania, wzniósł się ponad kulę ziemską i specjalnie przygotowanym płynem spryskałby z góry Ziemię

– gotowałby obiady z kolorowych szkiełek, powiększał je magiczną pompką, a potem dostarczał starszym ludziom oraz lekarzom i pielęgniarkom w szpitalach

– za pomocą pompki powiększyłby szpitale, by dla każdego chorego było miejsce

To tylko przykładowe wypowiedzi. Dodatkowo stworzyliśmy portret pamięciowy pana Kleksa i narysowaliśmy go w różnych sytuacjach ukazanych w lekturze.

Uczestniczymy w programach: