Matematyka w muzyce
Po raz kolejny drugoklasiści przekonali się, że matematyka „czai się” w najbliższym i autentycznym środowisku dzieci czyli w muzyce.
Wraz z Natalką i Antkiem, uczniowie klasy 2 d, po raz kolejny poruszali się w świecie matematyki. Z entuzjazmem odkrywali, że matematykę można zastosować w praktyce i odnaleźć ją w muzyce.
Dostrzegali i porównywali wartości: dłuższy- krótszy, dostrzegali i kontynuowali rytmy, słuchali muzyki i układali do niej wzory rytmiczne. Realizując przewidziane w projekcie zadania zgłębiali świadomość różnicy w wartościach rytmicznych nut oraz wyjaśniali wartości nut poprzez użycie określeń całość, połowa, ćwierć, jedna ósma.
Z dużym zaangażowaniem wykonywali modele nut na paskach papieru w oparciu o wartości matematyczne.
Zajęcia matematyczne uatrakcyjnione muzyką zdecydowanie podniosły kompetencje matematyczne, naukowo- techniczne oraz kompetencje społeczne i umiejętność uczenia się.