Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Matematyka w muzyce

Po raz kolejny drugoklasiści przekonali się, że matematyka „czai się” w najbliższym i autentycznym środowisku dzieci czyli w muzyce.

Wraz z Natalką i Antkiem,  uczniowie klasy 2 d, po raz kolejny poruszali się w świecie matematyki. Z entuzjazmem odkrywali, że matematykę można zastosować w praktyce i odnaleźć ją w muzyce.

Dostrzegali i porównywali wartości: dłuższy- krótszy, dostrzegali i kontynuowali rytmy, słuchali muzyki i układali do niej wzory rytmiczne. Realizując przewidziane w projekcie zadania zgłębiali świadomość różnicy w wartościach rytmicznych nut oraz wyjaśniali wartości nut poprzez użycie określeń całość, połowa, ćwierć, jedna ósma.

Z dużym zaangażowaniem wykonywali modele nut na paskach papieru w oparciu o wartości matematyczne.

Zajęcia matematyczne uatrakcyjnione muzyką zdecydowanie podniosły kompetencje matematyczne, naukowo- techniczne oraz kompetencje społeczne i umiejętność uczenia się.

Uczestniczymy w programach: