Biofeedback
Na terenie naszej szkoły odbywają się zajęcia specjalistyczne biofeedback. Aby zakwalifikować dziecko na te zajęcia potrzebna jest opinia, orzeczenie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z zleceniem terapii biofedback lub też skierowanie na terapię od neurologa dziecięcego. Wskazane jest aby każde dziecko z zaleceniem terapii biofeedback posiadało opis Q-EEG wykonany przez neurologa dziecięcego.
Zapraszam do zapoznania się z poniższymi informacjami na temat terapii biofeedback.
Hanna Krawczyk, pedagog szkolny.
EEG Biofeedback – to nowoczesna metoda treningowa wykorzystująca specjalistyczny sprzęt wraz z oprogramowaniem do obserwacji aktywności i pracy mózgu podczas treningu. Atrakcyjna forma pracy (gry multimedialne, filmy) sprawia, że nabywanie kolejnych umiejętności staje się dla dziecka ekscytującą zabawą i prawdziwą przyjemnością.
Podczas treningu:
- dziecko uczy się rozpoznawać własne reakcje udoskonalając działanie własnego organizmu
- aktywizuje pracę mózgu
- ćwiczy umiejętność skupiania uwagi na określonym zadaniu
Co dają treningi EEG Biofeedback?
Treningi poprawiają koncentrację uwagi, szybkość myślenia, kreatywność, pamięć, polepszają nastrój, samoocenę i sen, równocześnie ucząc relaksu. Metoda jest bezpieczna, przyjemna i jako sposób uczenia się za pomocą wideogry nie ma żadnych ubocznych działań. Każdy trening jest monitorowany przez komputer i istnieje możliwość zbiorczego wydruku wyników.
Treningi EEG Biofeedback:
- poprawiają wyniki w nauce
- zwiększają zdolność zapamiętywania i koncentracji
- rozwijają zdolności językowe, matematyczne, sportowe
- wyciszają nadmierne emocje
- pomagają radzić sobie z trudnymi sytuacjami
- likwidują stany lękowe
- sprawiają, że nauka przychodzi z łatwością
Regularne treningi EEG Biofeedback powodują, że mózg dziecka zapamiętuje, utrwala a następnie wykorzystuje wyćwiczone umiejętności w życiu codziennym, sprawiając, że nauka przychodzi z łatwością a dziecko cieszy się z osiąganych rezultatów.
Wskazania do treningów EEG Biofeedback
Treningi EEG znajdują zastosowanie w zaburzeniach psychicznych, psychosomatycznych (dzieci, młodzież, dorośli):
- przy zaburzeniach uwagi, koncentracji;
- przy nadpobudliwości psychoruchowej, agresji (zespoły ADHD, ADD);
- przy problemach szkolnych (gorsze wyniki w nauce, dysleksja, dysgrafia itp);
- w autyzmie;
- przy przewlekłych bólach głowy i migrenach, zaburzeniach snu,
- przy zespole chronicznego zmęczenia;
- przy stanach lękowych, natręctwach, tikach, depresji;
- przy zaburzeniach przyjmowania pokarmów (bulimia , anoreksja);
- przy tremie, napięciu wewnętrznym, obniżonej samoocenie.
W chorobach neurologicznych:
- w dziecięcym porażeniu mózgowym;
- w rehabilitacji po urazach czaszki;
- w autyzmie;
- w rehabilitacji po operacjach mózgu;
- w rehabilitacjach po udarach mózgu.
Dla osób zdrowych (dzieci, młodzież, dorośli):
- w celu poprawy szybkości zapamiętywania, uczenia się i przypominania materiału , również w zakresie języków obcych;
- w celu przygotowania do uzyskania lepszych wyników sportowych;
- w celu przygotowania do uzyskania lepszych wyników przez uczniów szkół muzycznych;
- dla osób, których praca wiąże się z nadmiernym stresem, dużą odpowiedzialnością, koniecznością podejmowania szybkich decyzji (biznesmeni, piloci, maklerzy, kontrolerzy ruchu, policjanci);
- dla osób pracujących twórczo (artyści, dziennikarze);
- dla osób uprawiających sport wyczynowo.