Biofeedback
Na terenie naszej szko?y odbywaj? si? zaj?cia specjalistyczne biofeedback. Aby zakwalifikowa? dziecko na te zaj?cia potrzebna jest opinia, orzeczenie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z zleceniem terapii biofedback lub te? skierowanie na terapi? od neurologa dzieci?cego. Wskazane jest aby ka?de dziecko z zaleceniem terapii biofeedback posiada?o opis Q-EEG wykonany przez neurologa dzieci?cego.
Zapraszam do zapoznania si? z poni?szymi informacjami na temat terapii biofeedback.
Hanna Krawczyk, pedagog szkolny.
EEG Biofeedback – to nowoczesna metoda treningowa wykorzystuj?ca specjalistyczny sprz?t wraz z oprogramowaniem do obserwacji aktywno?ci i pracy mózgu podczas treningu. Atrakcyjna forma pracy (gry multimedialne, filmy) sprawia, ?e nabywanie kolejnych umiej?tno?ci staje si? dla dziecka ekscytuj?c? zabaw? i prawdziw? przyjemno?ci?.
Podczas treningu:
- dziecko uczy si? rozpoznawa? w?asne reakcje udoskonalaj?c dzia?anie w?asnego organizmu
- aktywizuje prac? mózgu
- ?wiczy umiej?tno?? skupiania uwagi na okre?lonym zadaniu
Co daj? treningi EEG Biofeedback?
Treningi poprawiaj? koncentracj? uwagi, szybko?? my?lenia, kreatywno??, pami??, polepszaj? nastrój, samoocen? i sen, równocze?nie ucz?c relaksu. Metoda jest bezpieczna, przyjemna i jako sposób uczenia si? za pomoc? wideogry nie ma ?adnych ubocznych dzia?a?. Ka?dy trening jest monitorowany przez komputer i istnieje mo?liwo?? zbiorczego wydruku wyników.
Treningi EEG Biofeedback:
- poprawiaj? wyniki w nauce
- zwi?kszaj? zdolno?? zapami?tywania i koncentracji
- rozwijaj? zdolno?ci j?zykowe, matematyczne, sportowe
- wyciszaj? nadmierne emocje
- pomagaj? radzi? sobie z trudnymi sytuacjami
- likwiduj? stany l?kowe
- sprawiaj?, ?e nauka przychodzi z ?atwo?ci?
Regularne treningi EEG Biofeedback powoduj?, ?e mózg dziecka zapami?tuje, utrwala a nast?pnie wykorzystuje wy?wiczone umiej?tno?ci w ?yciu codziennym, sprawiaj?c, ?e nauka przychodzi z ?atwo?ci? a dziecko cieszy si? z osi?ganych rezultatów.
Wskazania do treningów EEG Biofeedback
Treningi EEG znajduj? zastosowanie w zaburzeniach psychicznych, psychosomatycznych (dzieci, m?odzie?, doro?li):
- przy zaburzeniach uwagi, koncentracji;
- przy nadpobudliwo?ci psychoruchowej, agresji (zespo?y ADHD, ADD);
- przy problemach szkolnych (gorsze wyniki w nauce, dysleksja, dysgrafia itp);
- w autyzmie;
- przy przewlek?ych bólach g?owy i migrenach, zaburzeniach snu,
- przy zespole chronicznego zm?czenia;
- przy stanach l?kowych, natr?ctwach, tikach, depresji;
- przy zaburzeniach przyjmowania pokarmów (bulimia , anoreksja);
- przy tremie, napi?ciu wewn?trznym, obni?onej samoocenie.
W chorobach neurologicznych:
- w dzieci?cym pora?eniu mózgowym;
- w rehabilitacji po urazach czaszki;
- w autyzmie;
- w rehabilitacji po operacjach mózgu;
- w rehabilitacjach po udarach mózgu.
Dla osób zdrowych (dzieci, m?odzie?, doro?li):
- w celu poprawy szybko?ci zapami?tywania, uczenia si? i przypominania materia?u , równie? w zakresie j?zyków obcych;
- w celu przygotowania do uzyskania lepszych wyników sportowych;
- w celu przygotowania do uzyskania lepszych wyników przez uczniów szkó? muzycznych;
- dla osób, których praca wi??e si? z nadmiernym stresem, du?? odpowiedzialno?ci?, konieczno?ci? podejmowania szybkich decyzji (biznesmeni, piloci, maklerzy, kontrolerzy ruchu, policjanci);
- dla osób pracuj?cych twórczo (arty?ci, dziennikarze);
- dla osób uprawiaj?cych sport wyczynowo.