Integracja
Rysunek dziecka form? ekspresji, wyra?ania emocji i ukazywania aktualnego poziomu rozwoju.
Pa?dziernik by? miesi?cem, w którym skupiali?my si? na osobach niewidomych. „Wy??czali?my” narz?d wzroku, by poczu? ?wiat innymi zmys?ami. Tym razem zapraszamy do pochylenia si? nad tym, co dziecko widzi, a dok?adniej jak spostrzega ?wiat swoim wzrokiem i jakie jest tego odzwierciedlenie w jego rysunkach.
Rysunek jest przecie? – obok mowy – jedn? z pierwszych form ekspresji dziecka.
B. Hornowski „…rysunki dziecka s? bardziej objawem ich rozwoju umys?owego ni? estetycznego (…) Ma?e dziecko bowiem rysuje przede wszystkim to, co wie, a nie to co widzi.”
M. Debesse: „…rysunek dzieci?cy jest prostym i bezpo?rednim ?rodkiem, jakim dziecko mo?e okre?li? swoje istnienie na ?wiecie, swój w?asny ?wiat, samo siebie.”
Zapraszamy wi?c do prezentacji „Rysunek dziecka w m?odszym wieku szkolnym, a aktualny poziom rozwoju.”
Rysunek dziecka w m?odszym wieku szkolnym, a aktualny poziom rozwoju.