Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Klasa 6

Dział1- EXCEL    Dział2-BEZPIECZEŃSTWO    Dział3-KODOWANIE    Dział4-SCRATCH    Dział5-GRAFIKA


Regulaminy – informatyka     Przykładowe rozwiązanie



1. Wprowadzenie do programu Excel     WORD     dla nauczyciela


2. Formatowanie i sortowanie danych     WORD     dla nauczyciela


3. Budżet kieszonkowy    WORD     dla nauczyciela


4. Demokratyczne wybory – o tworzeniu wykresów (Office365)     WORD    PDF     dla nauczyciela     dla nauczyciela – Office365


5. Excel – zadania do samodzielnego rozwiązania      WORD         PDF     dla nauczyciela



Temat nr 1. Poczta elektroniczna – netykieta     WORD    PDF


Temat nr 2. Niebezpieczeństwa związane z komunikacją w Internecie     WORD   PDF


Temat nr 3. Dyski internetowe – OneDrive      WORD    PDF


Jak wysłać pracę do nauczyciela (nauczanie zdalne)

Wykonaj pierwszych 5 przykładów z poniższej lekcji  i wyślij zdjęcie przedstawiające rozwiązanie do nauczyciela.

Wykonaj 5 przykładów

Jak wysłać pracę do nauczyciela – instrukcja

WORD    PDF


Temat nr 1. Pętle w programowaniu cz. 1      Kurs 2 Etap 6 (wszystkie zadania) i Etap 7 (zadania 1-9)

na szóstkę: cały etap 7


Temat nr 2. Pętle w programowaniu cz. 2      Kurs 2 Etap 8 (wszystkie zadania) i Etap 7 (zadania 10-16)

na szóstkę: https://studio.code.org/s/course2/lessons/19/levels/1


Temat nr 3. Pętle w programowaniu cz. 3     Kurs 3 Etap 2 (na piątkę – wszystkie zadania na ciemnozielony kolor)

na szóstkę: https://studio.code.org/s/course3/lessons/13/levels/1


Temat nr 4. Pętle w programowaniu cz. 4     Kurs 3 Etap 3 (na piątkę – wszystkie zadania na ciemnozielony kolor)

na szóstkę: https://studio.code.org/s/course3/lessons/14/levels/1


Temat nr 5. Godzina kodowania     Koduj z Anną i Elsą

na szóstkę: https://studio.code.org/s/course3/lessons/21/levels/1


Zakładanie konta na platformie SCRATCH

WORD    PDF

 

Jak aktywować konto, jeśli nie zrobiło się tego przy zakładaniu konta

Jak udostępnić swoją pracę nauczycielowi

 

Zrób swój pierwszy projekt

WORD    PDF

Wprowadzenie do programu Scratch

 


1. Rysowanie w programie Scratch cz. 1     WORD     dla nauczyciela


2. Rysowanie w programie Scratch cz. 2     WORD     dla nauczyciela


3. Rysowanie w programie Scratch cz. 3     WORD      PDF     dla nauczyciela


4. Programowanie w programie Scratch cz. 1     WORD        PDF     dla nauczyciela


5. Programowanie w programie Scratch cz. 2     WORD

 

7. Komunikaty w programie Scratch

 

8. O wyszukiwaniu najmniejszej i największej liczby

 

9. Jak wyszukać podany element w zbiorze


 

p096_0_07_01


1. Zastosowanie krzywej     PDF 


2. Paint – linie siatki     WORD       PDF


Plik instalacyjny GIMP


1. Tort ma warstwy i cebula ma warstwy


2. GIMP – zadania


3. Zdjęć cięcie gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć.

 

 


4. Zdjęć cięcie gięcie cz. 2

 

Zadania dodatkowe


 

2b. Małpie figle – zadania dodatkowe.

Podpowiedź:

Podpowiedź:

Podpowiedź do balonów:

 

3. Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?

3a. Tabliczka mnożenia – instrukcja

 

3b. Niech wygra najlepszy – zadania dodatkowe.

Podpowiedź:

Podpowiedź:

 


 
Edytor tekstu

p096_0_09_01

1. Wyrównywanie tekstu Pisanie na klawiaturze komputera

2. Krzyżówka Wstawianie i formatowanie tabeli

3. Nagłówek i stopka Dokumenty wielostronicowe

Nagłówek:

 

 

Stopka:

 

 

4. Listy punktowane, zmiana wyglądu punktora.

5. Lista numerowana wielopoziomowa Tworzymy listy numerowane i punktowane


 

Zadanie 2. Bieg/spacer. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

 

Instrukcja nr 1

Instrukcja nr 2

Instrukcja nr 3

Mistrzowie kodowania

Moduł 1

Moduł 2

Moduł 3

Moduł 4

Moduł 5

Moduł 6

Moduł 7

Moduł 8

Materiały podrane ze strony: mistrzowiekodowania.pl

 

Podstawy programowania

Kurs 1

Kurs 2

Kurs 3

Lightbot

Angry Birds

Koduj z Anną i Elsą

Materiały udostępnione ze strony code.org

 

Uczestniczymy w programach: