Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Integracja

Rysunek dziecka formą ekspresji, wyrażania emocji i ukazywania aktualnego poziomu rozwoju.

Październik był miesiącem, w którym skupialiśmy się na osobach niewidomych. „Wyłączaliśmy” narząd wzroku, by poczuć świat innymi zmysłami. Tym razem zapraszamy do pochylenia się nad tym, co dziecko widzi, a dokładniej jak spostrzega świat swoim wzrokiem i jakie jest tego odzwierciedlenie w jego rysunkach.
Rysunek jest przecież – obok mowy – jedną z pierwszych form ekspresji dziecka.

B. Hornowski „…rysunki dziecka są bardziej objawem ich rozwoju umysłowego niż estetycznego (…) Małe dziecko bowiem rysuje przede wszystkim to, co wie, a nie to co widzi.”
M. Debesse: „…rysunek dziecięcy jest prostym i bezpośrednim środkiem, jakim dziecko może określić swoje istnienie na świecie, swój własny świat, samo siebie.”

Zapraszamy więc do prezentacji „Rysunek dziecka w młodszym wieku szkolnym, a aktualny poziom rozwoju.”

Rysunek dziecka w młodszym wieku szkolnym, a aktualny poziom rozwoju.

Uczestniczymy w programach: