Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Kreatywny Nobel

Strona głównaZadanie miesiącaZwycięzcy miesiącaGaleria

REGULAMIN PRZYZNAWANIA KREATYWNEGO NOBLA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12 W GŁOGOWIE

Cele konkursu:
– wykorzystanie wiadomości i umiejętności zdobywanych w szkole celem rozwiązania konkretnego problemu (korelacja międzyprzedmiotowa),
– rozwijanie kreatywności,
– ukazanie pomysłowości,
– zdrowa rywalizacja,
– zabawa w gronie rówieśników,
– dzielenie się swoimi pomysłami.

1. Konkurs adresowany jest do uczniów klas I-III oraz IV-VII.
2. Odbywać się będzie od października do czerwca.
3. Każdego miesiąca chętni uczniowie otrzymają do wykonania jedno zadanie z wybranej dziedziny np. języka polskiego, matematyki, plastyki, przyrody.
4. Zadania będą umieszczane na początku każdego miesiąca na stronie internetowej szkoły
w zakładce Strefa nauki- Kreatywny Nobel – zadanie miesiąca.
5. Na wykonanie zadania uczeń ma czas do ostatniego dnia każdego miesiąca.
6. Wykonane zadanie wkładamy do koperty, na której należy napisać swoje imię, nazwisko oraz klasę.
7. Podpisaną kopertę wrzucamy do pudełka znajdującego się w bibliotece szkolnej.
8. Zwycięzca w kategorii I-III oraz IV-VII będzie wyłoniony na początku następnego miesiąca (zakładka zwycięzcy miesiąca) :

w listopadzie – ogłoszenie zwycięzcy za miesiąc październik
w grudniu – ogłoszenie zwycięzcy za miesiąc listopad
w styczniu – ogłoszenie zwycięzcy za miesiąc grudzień
w lutym – ogłoszenie zwycięzcy za miesiąc styczeń
w marcu – ogłoszenie zwycięzcy za miesiąc luty
w kwietniu – ogłoszenie zwycięzcy za miesiąc marzec
w maju – ogłoszenie zwycięzcy za miesiąc kwiecień
w czerwcu – ogłoszenie zwycięzcy za miesiąc maj

9. Szkolny Nobel ma na celu wyłonienie, uhonorowanie i promowanie uczniów, którzy wykonają najlepiej wskazane zadanie.

10. Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie konkursu :

klasy I-III : Magdalena Serdeń, Katarzyna Willer, Elżbieta Kwiatkowska
klasy IV-VII: Katarzyna Kruk-Adamska, Ewelina Kujawa, Joanna Zelmańska

Serdecznie zapraszamy do udziału w zabawie.

 

 

Prace konkursowe z  klas IV-VII należy wysyłać na adres mailowy : bibliotekasp12glogow@gmail.com
w tytule : Kreatywny Nobel oraz  imię i nazwisko ucznia. 

Prace konkursowe z klas I-III należy przesyłać na e-dzienniku do pani Magdaleny Serdeń lub przynosić do biblioteki szkolnej.

—————————————————————————————————————————

Zadanie na kwiecień dla klas I-III

 

Zadanie matematyczne:
 
Ułóż zadanie matematyczne, którego  tekst  będzie miał  30 wyrazów i jak najwięcej wyrazów będzie rozpoczynać się na literę „k”.
Rozwiązaniem zadania będzie podane wyrażenia 2×7+15……………

 

Zadanie na maj dla klas IV-VI

Zadanie na miesiąc maj nosi nazwę „Co by było, gdyby…”

Z pozoru wydaje się odrobinę nudne, ale pewnie sami przekonacie się, jak szybko można się wkręcić w takie tworzenie nowej wizji świata.

Znajdź jak najwięcej pomysłowych odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Co by było, gdyby ludzie nigdy nie tyli?
  2. Co by było, gdyby nadal nie wymyślono Internetu?
  3. Co by było, gdyby samochody jeździły na autopilotach?
  •  

 

——————————————————————————————————————————-

Zadanie na kwiecień dla klas I-III

Z litery pisanej L wykonaj jak najwięcej rysunków rozpoznawalnych przedmiotów . ( jak na przykładzie poniżej )

 

 

Zadanie na kwiecień dla klas IV-VII

WEZWANIE POETYCKIE, CZYLI WIERSZE Z GAZETOWYCH WYCINKÓW

Zadanie polega na stworzeniu własnych wierszy z wycinków gazet. To niesamowita zabawa, w której musicie wykazać się kreatywnością, by z przypadkowych wyrazów stworzyć utwór poetycki. Na pewno każdy s was ma w domu stare gazety, niepotrzebne czasopisma. Dodatkowo będzie Wam potrzebna kartka papieru, klej i nożyczki. Swoją pracę rozpocznijcie od wycięcia słów i fraz z gazet. Następnie weźcie kartkę papieru i utwórzcie na niej swój własny wiersz z porozcinanych wyrazów. Pamiętajcie, pracujcie wyobraźnią, łączcie słowa w niespotykane kombinacje. Gotowy utwór przyklejcie na kartkę. Zadbajcie też o to, aby wiersz miał autora, tytuł, zwrotki. Zdjęcia wysyłamy na maila: bibliotekasp12glogow@gmail.com
Do dzieła!

 

————————————————————

Zadanie na marzec dla klas I-III

Matematyka w przysłowiach i powiedzeniach. Wyszukaj jak najwięcej przysłów lub powiedzeń, w których pojawiają się liczby, np. Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

 

Zadanie na marzec dla klas IV-VII

Narysuj na kartce kółka. Stwórz z nich jak najwięcej rozpoznawalnych obiektów. 

Wygrywa osoba, która stworzy rozpoznawalne obiekty z największej ilości kółek i prześle zdjęcia.

 

———————————————————————————–

Zadanie na luty dla klas I-III

Wykonaj lapbook do dowolnej książki, którą lubisz.
Kształt, forma, technika i materiały w nim zawarte zależą tylko od Twojej kreatywności. Może być on wykonany z kartki A3 lub teczki, a może masz własny pomysł na jego kształt. Im ciekawsze materiały w nim zawarte (harmonijki, kieszonki, wachlarzyki) tym lepiej! 
Uwaga: książka nie może być lekturą szkolną!

*Lapbook to forma kreatywnego zaprezentowania informacji na dany temat. Przeważnie teczka, większa kartka z możliwością składania, w której w formie rysunków, wykresów, otwieranych okienek oraz ruchomych elementów przekazuje się wybrane treści.

Zadanie na luty dla klas IV-VII

Tangram – chińska odmiana puzzli znana od ok. 3000 lat. Tangram to kwadrat, który składa się z 7 części

  • 2 x duże trójkąty,
  • 1 x średni trójkąt,
  • 2 x małe trójkąty,
  • 1 x mały kwadrat,
  • 1 x mały równoległobok.

    Zadanie polega na wydrukowaniu tangramu pokolorowaniu każdego elementy na inny kolor pocięciu go i ułożeniu obrazka / figury . Ważne jest to że:

    • zawsze należy wykorzystać wszystkie części !
    • elementy muszą leżeć obok siebie, ale nie mogą na siebie nachodzić,
    • tany można obracać na drugą stronę.

          Wygrywa osoba, która ułoży najwięcej obrazków /figur z danego tangramu i prześle zdjęcia.

Link do pobrania tangramu: https://drive.google.com/file/d/1tsHkWaxg2MPN0ByVDN7d7QOgmOKOD7SY/view?usp=sharing

Przykład ułożonego tangramu

 

———————————————————————————————————————

Zadanie na grudzień dla klas IV-VII

W CO ZAMIENIĆ RUDOLFA?

Uczniowie rysują w dowolnym miejscu kartki kontur zwierzęcia (renifera) . Następnie poprzez dorysowywanie kredkami, doklejanie kolorowego papieru lub zastosowanie innych technik plastycznych zamieniają je w zwierzę, którego nie ma.

Pracę należy sfotografować i przysłać na podany wyżej mail. 

Zadanie na grudzień dla klas I-III 

NAJTRUDNIEJSZE ŻYCZENIA

Napisz życzenia, w których użyjesz jak najwięcej wyrazów z trudnościami ortograficznymi.  

——————————————————

Zadanie na listopad dla klas IV-VII

Ułóż wiersz w którym wyrazy rozpoczynają się od liter pokazanych na schemacie.
T…..t…..t…..p…..
Ś…..m…..b…..d…..
Ś…..j…..d…..d…..
M…..m…..m…k…..

 

Zadanie na listopad dla klas I-III

Do wyrazu para napisz jak najwięcej rzeczowników, np.:
para- butów

—————————————————–

Zadanie na październik
W tym miesiącu zadanie do wykonania  dla klas I-III i IV-VII jest takie same.

TASIEMCOWE ZDANIE

Ułóż jak najdłuższe, gramatycznie poprawne zdanie, w którym wszystkie wyrazy zaczynają się na literkę ,,p”.

 

 

 

Zwycięzca „Kreatywnego Nobla” za miesiąc kwiecień:

W klasach I-III zwyciężył Bianka Myjak z klasy  III B

W klasach IV-VII zwyciężył Patryk Frankowski z klasy 6i.

 

———————————————————————————————————

Zwycięzca „Kreatywnego Nobla” za miesiąc marzec:

W klasach I-III zwyciężył Oskar Frankowski z klasy 3a 

W klasach IV-VII zwyciężyła Nadia Horyń z klasy IVe

 

——————————————————————————————————

Zwycięzca „Kreatywnego Nobla” za miesiąc luty:

W klasach I-III zwyciężył Oskar Frankowski z klasy 3a 

W klasach IV-VII zwyciężył Dominik Grzywacz klasa IVe

Dominik stworzył aż 100 tangramów!

GRATULUJEMY!
Zapraszamy Was do dalszej zabawy. Kolejne zadanie już dostępne w zakładce ,,Zadanie miesiąca”
 
 

—————————————————————————————————–

Zwycięzca „Kreatywnego Nobla” za miesiąc grudzień:

W klasach I-III zwyciężył Maksymilian Rychta z klasy 3e

W klasach IV-VII zwyciężył Oliwier Przybek z klasy VII c. ( to już drugie zwycięstwo Oliwiera!)

GRATULUJEMY!
Zapraszamy Was do dalszej zabawy. Kolejne zadanie ukaże się w lutym. 

—————————————————————————————————-

Dnia 2 grudnia wyłoniono zwycięzców ,,Kreatywnego Nobla” za miesiąc listopad.

W klasach I-III zwyciężyła Bianka Myjak z klasy III b.

W klasach IV-VII zwyciężył Oliwier Przybek z klasy VII c.

Trawa tu trzepocze powoli, 
Świat migocze barwami dowoli.
Świecą jasno drogie diamenty,
Magia mnoży mądre komplementy.

GRATULUJEMY!
Zapraszamy Was do dalszej zabawy.

————————————————————————–

Dnia 2 listopada wyłoniono zwycięzców ,,Kreatywnego Nobla” za miesiąc październik.

W klasach I-III wpłynęło 37 prac konkursowych, zaś w IV-VII – 18 prac.

W klasach IV –VII zwyciężyła Nadia Horyń z klasy IVE.
Po przymusowej, przydługiej, powodowanej pandemią przerwie, podekscytowany pobiegnę poczytać pierwowzór powalającej powieści poczytnego polskiego pisarza poligloty pana Patryka Pieńkowskiego ,,Pasjonujące przygody profesora Piotra Pinota po przejściu półrocznej psychozy paranoidalnej”, ponieważ poprzednia partia porażająco-perfekcyjnej, psychologicznej prozy pozostawiła prawdziwie przejmującą, po prostu palącą potrzebę przeczytania pięćdziesięciu pięciu pozostałych pagin (prawdopodobnie przedstawiających przyszłe perypetie profesjonalnie – prawie pedantycznie – portretowanych postaci).

W klasach I-III zwyciężyła Karolina Fartuch z klasy II c.
Pewnego październikowego, piątkowego, późnego, pochmurnego popołudnia, piesek pudel – posiadający pseudonim ,,pikantna pieczarka” – Pani Profesor polskiego pochodzenia Pauliny Pawłowskiej – Piątek po pysznym posiłku podczas przyjęcia powitalnego, postanowił pójść pobiegać po pałacowym, pięknym parku, położonym przy promenadzie pięciuset pięćdziesięciu pięciu pachnących polskich piwonii, przeplatanych przepięknymi, potężnymi perłowymi petuniami, pięknie posadzonymi pośród pagórkowatych pól.

Zapraszamy Was do dalszej zabawy.

 

 

Zapraszam do obejrzenia prac Nadii Horyń

 

 

zapraszam do obejrzenia zwycięskich prac

 

 

 

 

 

Zapraszam do obejrzenia wybranych prac Nadii Horyń

zapraszam do obejrzenia nadesłanych przysłów i powiedzeń przez Dominika Grzywacza

 

 

Zapraszam do obejrzenia ułożonych przez Dominika Grzywacza tangramów.

 

 

 

 

———————————–

 

 

Uczestniczymy w programach: