Klasa 4
Dział1-KOMPUTERY Dział2-PAINT Dział3-INTERNET Dział4-SCRATCH Dział5-WORD Dział6-KODOWANIE |
1a. Regulaminy Przykładowe rozwiązanie
2. Krótko o historii komputera cz. 1
3. Krótko o historii komputera cz. 2
5. Urządzenia wejścia i wyjścia
6. Przykłady zawodów wymagających umiejętności informatycznych
1. Wiatr w żagle. Zwielokrotnianie obiektów
2. W poszukiwaniu nowych lądów. Praca w dwóch oknach
2a. Statki na morzu – instrukcja
3. Nie tylko pędzlem.
1. Historia Internetu cz. 1
2. Historia Internetu cz. 2
3. Korzyści z sieci
4. Minuta w internecie
5. Plakat – Bezpieczny Internet
6. Wyszukiwanie informacji
podręcznik – strona 62
Zakładanie konta na platformie SCRATCH
Jak aktywować konto, jeśli nie zrobiło się tego przy zakładaniu konta
Jak udostępnić swoją pracę nauczycielowi
Temat nr 1
Wprowadzenie do programu Scratch
Temat nr 2
Temat nr 3
Pierwsze koty za płoty. Dodatkowe zadania.
Temat nr 4
Małpie figle. O sterowaniu postacią.
Temat nr 5
Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?
Temat nr 6
1. O skrótach klawiszowych w programie MS Word – polskie znaki
2. Jak poprawnie przygotować notatkę
3. O formatowaniu tekstu cz.1
4. O formatowaniu tekstu cz.2
5. Listy punktowane
Jak wysłać pracę do nauczyciela (nauczanie zdalne) Zrób zadania z poniższej lekcji (Etap 3) i wyślij zdjęcie przedstawiające rozwiązanie do nauczyciela. Jak wysłać pracę do nauczyciela – instrukcja |
Lekcja nr 1. Wprowadzenie do programowania.
Kurs 1 Etapy 4-7
Lekcja nr 2. Programowanie. Sekwencja.
Kurs 1 Etapy 8-11
(na szóstkę – etap 16)
Lekcja nr 3. Programowanie. Pętle cz. 1.
Kurs 1 Etapy 13-14
(na szóstkę – etap 18)
Lekcja nr 4. Programowanie. Pętle cz. 2.
Lekcja 8 i 9
(na szóstkę – lekcja 10)
Zadania dodatkowe
3. Wklejanie zdjęć i praca z narzędziem Tekst.
2a. Zasady bezpiecznego surfowania po sieci – Word
3b. Niech wygra najlepszy – zadania dodatkowe.
Podpowiedź:
Zadanie dodatkowe:
Przykładowe rozwiązanie:
Zadanie dodatkowe na 6:
5. Tworzenie notatek
4. Tworzymy grę.
Flappy
Zasady jakie powinna spełniać gra:
ustaw wynik na 0
zmień tło i przeszkodę, zdobywasz punkt
koniec gry
Zdobądź 10 punktów!
1c. Korzyści z sieci – przykładowe rozwiązanie
4. Systemowe operacje i szczotka. O systemach, programach i plikach.
1