Klasa 6
Dział1- EXCEL Dział2-BEZPIECZEŃSTWO Dział3-KODOWANIE Dział4-SCRATCH |
Regulaminy – informatyka Przykładowe rozwiązanie
1. Wprowadzenie do programu Excel WORD dla nauczyciela
2. Formatowanie i sortowanie danych WORD dla nauczyciela
3. Budżet kieszonkowy WORD dla nauczyciela
4. Demokratyczne wybory – o tworzeniu wykresów (Office365) WORD PDF dla nauczyciela dla nauczyciela – Office365
5. Excel – zadania do samodzielnego rozwiązania WORD PDF dla nauczyciela
Temat nr 1. Poczta elektroniczna – netykieta WORD PDF
Temat nr 2. Niebezpieczeństwa związane z komunikacją w Internecie WORD PDF
Temat nr 3. Dyski internetowe – OneDrive WORD PDF
Jak wysłać pracę do nauczyciela (nauczanie zdalne) Wykonaj pierwszych 5 przykładów z poniższej lekcji i wyślij zdjęcie przedstawiające rozwiązanie do nauczyciela. Jak wysłać pracę do nauczyciela – instrukcja |
Temat nr 1. Pętle w programowaniu cz. 1 Kurs 2 Etap 6 (wszystkie zadania) i Etap 7 (zadania 1-9)
Temat nr 2. Pętle w programowaniu cz. 2 Kurs 2 Etap 8 (wszystkie zadania) i Etap 7 (zadania 10-16)
Temat nr 3. Pętle w programowaniu cz. 3 Kurs 3 Etap 2 (na piątkę – wszystkie zadania na ciemnozielony kolor)
Temat nr 4. Pętle w programowaniu cz. 4 Kurs 3 Etap 3 (na piątkę – wszystkie zadania na ciemnozielony kolor)
Temat nr 5. Godzina kodowania Koduj z Anną i Elsą
Zakładanie konta na platformie SCRATCH
Jak aktywować konto, jeśli nie zrobiło się tego przy zakładaniu konta Jak udostępnić swoją pracę nauczycielowi
Zrób swój pierwszy projekt |
1. Rysowanie w programie Scratch cz. 1 WORD dla nauczyciela
2. Rysowanie w programie Scratch cz. 2 WORD dla nauczyciela
3. Rysowanie w programie Scratch cz. 3 WORD PDF dla nauczyciela
4. Programowanie w programie Scratch cz. 1 WORD PDF dla nauczyciela
5. Programowanie w programie Scratch cz. 2 WORD
7. Komunikaty w programie Scratch
8. O wyszukiwaniu najmniejszej i największej liczby
9. Jak wyszukać podany element w zbiorze
1. Zastosowanie krzywej PDF
2. Paint – linie siatki WORD PDF
6. Komunikaty w programie Scratch cz.1
7. Komunikaty w programie Scratch cz.2
8. Wyszukiwanie liczby najmniejszej i największej
9. Scratch – zagubiona w kosmosie.
Tort ma warstwy i cebula ma warstwy
Tworzenie grafiki z wykorzystaniem warstw
karta-pracy-zdjec-ciecie-giecie-elementy-retuszu-i-fotomontazu-zdjec
Prezentacje
1. Polska Prezentacja multimedialna Polska – rozwiązanie
2. Konsole Tworzenie prezentacji – korzystanie z szablonów
3. Modyfikujemy obiekty graficzne
Rodzaje licencji na oprogramowanie
4. Programy antywirusowe Ochrona oprogramowania
(na piątkę – 6 slajdów)
5. Praca na wybrany temat. Przykładowe rozwiązanie. Samodzielnie wykonujemy prezentację na wybrany temat
Arkusz kalkulacyjny
1. Pierwsze kroki Arkusz kalkulacyjny – pierwsze kroki
2. Funkcja SUMA Proste zastosowania arkusza kalkulacyjnego – funkcja SUMA
5. Podsumowanie Zmiana wyglądu arkusza, podgląd wydruku
6. Excel – sprawdzian wiadomości.
Przeczytaj lekcję „Patyczaki w ruchu”
Temat 1: Patyczaki w ruchu
zadanie 1. Powitanie
Zadanie 2. Bieg.
W Pivocie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.
Wstaw 6 pierwszych klatek.
Zaznacz wstawione klatki (użyj klawisza shift).
Skopiuj i wklej klatki.
Popraw pozycję patyczków w nowo wklejonych klatkach.
Powtarzaj operację aż patyczak wybiegnie z planszy.
Zadanie 3. Zeskok
Temat 2: Patyczaki w ruchu – ćwiczenia
Zadanie 1. Wyścig.
W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.
Stwórz tło w programie Paint.
Zapisz tło.
Wczytaj tło do programy Pivot.
Wstaw 6 pierwszych klatek (dwa patyczaki biegną, trzy kibicują).
Kod dla patyczaka biegnącego:
Zaznacz wstawione klatki (użyj klawisza shift).
Skopiuj i wklej klatki.
Popraw pozycję patyczków w nowo wklejonych klatkach.
Powtarzaj operację aż patyczaki wybiegną z planszy.
Temat 3: Animacje od kuchni
Kucharz. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.
Temat 4: Podróż z przeszkodami
Temat 5: Pivot. Zadania dodatkowe.
Napis STOP
Zegar
1. Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch
Rozwiązanie na 4:
Rozwiązanie na 5:
- rekin próbuje zjeść rybkę
- ośmiornica rusza mackami i zmienia kolor
- rozgwiazda zmienia kostium
Aby uzyskać te efekty trzeba użyć w odpowiedni sposób następujących bloków:
1b. Pierwsze koty za płoty – instrukcja
Rozwiązanie:
Zadanie dodatkowe:
Przykładowe rozwiązanie:
1c. Pierwsze koty za płoty. Dodatkowe zadania.
2. Małpie figle. O sterowaniu postacią
Zadanie dodatkowe na 6:
2b. Małpie figle – zadania dodatkowe.
Podpowiedź:
Podpowiedź:
Podpowiedź do balonów:
3. Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?
3a. Tabliczka mnożenia – instrukcja
3b. Niech wygra najlepszy – zadania dodatkowe.
Podpowiedź:
Podpowiedź:
2a. Bez koperty i znaczka. Poczta elektroniczna.
2c. Rozmowy w sieci. O szybkiej komunikacji w internecie.
2d. Prezentacja – bezpieczne komunikowanie się w Internecie
2e. Chmura w internecie – Onedrive.
2f. Sprawdzian – sieciowe pogaduszki
Strona archiwalna
Programowanie
1. Pierwsze kroki w nowym środowisku
Pod wodą
5 duszków – ocena 4
8 duszków – ocena 5
9 duszków (każdy porusza się inaczej) – ocena 6
1a. Zakładanie konta
powyższa praca – ocena 4
Przykładowe prace na ocenę 6
4 figury geometryczne – ocena 5
5 figur geometrycznych – ocena 6
4. Zagubiona w kosmosie Programowanie animacji
powyższa praca – ocena 5
Edytor tekstu
1. Wyrównywanie tekstu Pisanie na klawiaturze komputera
2. Krzyżówka Wstawianie i formatowanie tabeli
3. Nagłówek i stopka Dokumenty wielostronicowe
Nagłówek:
Stopka:
4. Listy punktowane, zmiana wyglądu punktora.
5. Lista numerowana wielopoziomowa Tworzymy listy numerowane i punktowane
Zadanie 2. Bieg/spacer. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.
Scratch
Program można uruchomić w przeglądarce pod adresem: scratch.mit.edu
lub pobrać i zainstalować na komputerze: Pobierz Scratch 4.33
Pomoce
Mistrzowie kodowania
Materiały podrane ze strony: mistrzowiekodowania.pl
Podstawy programowania
Materiały udostępnione ze strony code.org
Na szóstkę
Na ocenę celującą należy wykonać wszystkie zadania z działów: kurs1, kurs2, kurs3, godzina kodowania, frosen (logujemy się poprzez link Na szóstkę). Dodatkowo trzeba będzie umieć przejść wszystkie etapy programu Lightbot. Jeżeli nikomu nie uda się zrobić wszystkich zadań, ocenę celującą otrzymają trzy osoby z największą ilością rozwiązanych zadań. Na rozwiązanie mamy czas do pierwszych czerwcowych zajęć komputerowych (na tych zajęciach będzie sprawdzana umiejętność samodzielnego rozwiązywania wybranych przykładów). W razie wątpliwości można wysłać zapytanie mailem do pana Roberta Wieczorka na adres: sp12glogow@wp.pl
Prezentacje POWER POINT
Zasady tworzenia prezentacjiPrzejdź do strony
1. Miasta polski. SmartArt i wykres.
2. Ochrona komputera
3. Budowa komputera. Prezentacja – źródła, bibliografia.
3a. Szablon
4. Prezentacja – temat dowolny
5. Kawalerowie Orderu Uśmiechu – konkurs
PowerPoint Online
login: sp12glogow@wp.pl
hasło: Informatyka1
Pakiet biurowy Office Online
Edytor tekstu Microsoft WORD
2. Lista numerowana wielopoziomowa
3a. Podpowiedź