Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Klasa 6

Dział1- EXCEL    Dział2-BEZPIECZEŃSTWO    Dział3-KODOWANIE    Dział4-SCRATCH  


Regulaminy – informatyka     Przykładowe rozwiązanie



1. Wprowadzenie do programu Excel     WORD     dla nauczyciela


2. Formatowanie i sortowanie danych     WORD     dla nauczyciela


3. Budżet kieszonkowy    WORD     dla nauczyciela


4. Demokratyczne wybory – o tworzeniu wykresów (Office365)     WORD    PDF     dla nauczyciela     dla nauczyciela – Office365


5. Excel – zadania do samodzielnego rozwiązania      WORD         PDF     dla nauczyciela



Temat nr 1. Poczta elektroniczna – netykieta     WORD    PDF


Temat nr 2. Niebezpieczeństwa związane z komunikacją w Internecie     WORD   PDF


Temat nr 3. Dyski internetowe – OneDrive      WORD    PDF


Jak wysłać pracę do nauczyciela (nauczanie zdalne)

Wykonaj pierwszych 5 przykładów z poniższej lekcji  i wyślij zdjęcie przedstawiające rozwiązanie do nauczyciela.

Wykonaj 5 przykładów

Jak wysłać pracę do nauczyciela – instrukcja

WORD    PDF


Temat nr 1. Pętle w programowaniu cz. 1      Kurs 2 Etap 6 (wszystkie zadania) i Etap 7 (zadania 1-9)


Temat nr 2. Pętle w programowaniu cz. 2      Kurs 2 Etap 8 (wszystkie zadania) i Etap 7 (zadania 10-16)


Temat nr 3. Pętle w programowaniu cz. 3     Kurs 3 Etap 2 (na piątkę – wszystkie zadania na ciemnozielony kolor)


Temat nr 4. Pętle w programowaniu cz. 4     Kurs 3 Etap 3 (na piątkę – wszystkie zadania na ciemnozielony kolor)


Temat nr 5. Godzina kodowania     Koduj z Anną i Elsą


Zakładanie konta na platformie SCRATCH

WORD    PDF

 

Jak aktywować konto, jeśli nie zrobiło się tego przy zakładaniu konta

Jak udostępnić swoją pracę nauczycielowi

 

Zrób swój pierwszy projekt

WORD    PDF

Wprowadzenie do programu Scratch

 


1. Rysowanie w programie Scratch cz. 1     WORD     dla nauczyciela


2. Rysowanie w programie Scratch cz. 2     WORD     dla nauczyciela


3. Rysowanie w programie Scratch cz. 3     WORD      PDF     dla nauczyciela


4. Programowanie w programie Scratch cz. 1     WORD        PDF     dla nauczyciela


5. Programowanie w programie Scratch cz. 2     WORD

 

7. Komunikaty w programie Scratch

 

8. O wyszukiwaniu najmniejszej i największej liczby

 

9. Jak wyszukać podany element w zbiorze


p096_0_07_01


1. Zastosowanie krzywej     PDF 


2. Paint – linie siatki     WORD       PDF


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podobny obraz

 

6. Komunikaty w programie Scratch cz.1

dla nauczyciela

7. Komunikaty w programie Scratch cz.2

dla nauczyciela

Pobierz na dysk i otwórz

8. Wyszukiwanie liczby najmniejszej i największej

dla nauczyciela

 

9. Scratch – zagubiona w kosmosie.


 

Podobny obraz

 

Tort ma warstwy i cebula ma warstwy

 

Tworzenie grafiki z wykorzystaniem warstw

 

karta-pracy-zdjec-ciecie-giecie-elementy-retuszu-i-fotomontazu-zdjec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


Prezentacje

p096_0_08_01

1.  Polska Prezentacja multimedialna Polska – rozwiązanie

2. Konsole Tworzenie prezentacji – korzystanie z szablonów

3.  Modyfikujemy obiekty graficzne

Rodzaje licencji na oprogramowanie

Prezentacja

Opis

Programy

Rodzaje licencji – rozwiązanie

4. Programy antywirusowe Ochrona oprogramowania
(na piątkę – 6 slajdów)

Zasady tworzenia prezentacji

5. Praca na wybrany temat. Przykładowe rozwiązanie. Samodzielnie wykonujemy prezentację na wybrany temat

 


Arkusz kalkulacyjny

p096_0_05_01

1. Pierwsze kroki Arkusz kalkulacyjny – pierwsze kroki

2. Funkcja SUMA Proste zastosowania arkusza kalkulacyjnego – funkcja SUMA

3. Funkcje ŚREDNIA, MIN, MAX

4. Tworzenie prostego wykresu

5. Podsumowanie Zmiana wyglądu arkusza, podgląd wydruku

6. Excel – sprawdzian wiadomości.

dla nauczyciela

Rozwiązania


 

Przeczytaj lekcję „Patyczaki w ruchu”

Skan książki – dział Pivot

Temat 1: Patyczaki w ruchu

zadanie 1. Powitanie

Zadanie 2. Bieg.

W Pivocie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

Wstaw 6 pierwszych klatek.

Zaznacz wstawione klatki (użyj klawisza shift).

Skopiuj i wklej klatki.

Popraw pozycję patyczków w nowo wklejonych klatkach.

Powtarzaj operację aż patyczak wybiegnie z planszy.

Zadanie 3. Zeskok

 

 

 

Temat 2: Patyczaki w ruchu – ćwiczenia

Zadanie 1. Wyścig.

W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

Stwórz tło w programie Paint.

Zapisz tło.

Wczytaj tło do programy Pivot.

Wstaw 6 pierwszych klatek (dwa patyczaki biegną, trzy kibicują).

Kod dla patyczaka biegnącego:

Zaznacz wstawione klatki (użyj klawisza shift).

Skopiuj i wklej klatki.

Popraw pozycję patyczków w nowo wklejonych klatkach.

Powtarzaj operację aż patyczaki wybiegną z planszy.

 

Temat 3: Animacje od kuchni

Kucharz. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

 

Temat 4: Podróż z przeszkodami

Trasa z przeszkodami

Temat 5: Pivot. Zadania dodatkowe.

Napis STOP

Zegar

 

Skan książki – dział Scratch

 

1. Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch

1a. Scratch – pierwsze kroki

Rozwiązanie na 4:

Rozwiązanie na 5:

  • rekin próbuje zjeść rybkę
  • ośmiornica rusza mackami i zmienia kolor
  • rozgwiazda zmienia kostium
    Aby uzyskać te efekty trzeba użyć w odpowiedni sposób następujących bloków:

 

1b. Pierwsze koty za płoty – instrukcja

Rozwiązanie:

Zadanie dodatkowe:

Przykładowe rozwiązanie:

 

1c. Pierwsze koty za płoty. Dodatkowe zadania.

 

2. Małpie figle. O sterowaniu postacią

2a. Małpie figle – instrukcja

Zadanie dodatkowe na 6:

 

 

2b. Małpie figle – zadania dodatkowe.

Podpowiedź:

Podpowiedź:

Podpowiedź do balonów:

 

3. Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?

3a. Tabliczka mnożenia – instrukcja

 

3b. Niech wygra najlepszy – zadania dodatkowe.

Podpowiedź:

Podpowiedź:

 

 


 

2a. Bez koperty i znaczka. Poczta elektroniczna.

2b. Prezentacja o netykiecie

2c. Rozmowy w sieci. O szybkiej komunikacji w internecie.

2d. Prezentacja – bezpieczne komunikowanie się w Internecie

2e. Chmura w internecie – Onedrive.

 

2f. Sprawdzian – sieciowe pogaduszki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Strona archiwalna

Programowanie

p096_0_04_01

1. Pierwsze kroki w nowym środowisku
Pod wodą

5 duszków – ocena 4

8 duszków – ocena 5

9 duszków (każdy porusza się inaczej) – ocena 6

1a. Zakładanie konta

 

2. Własne tło i własny duszek


powyższa praca – ocena 4

Przykładowe prace na ocenę 6

Przykład 1

Przykład 2

 

3.  Figury geometryczne


4 figury geometryczne – ocena 5

5 figur geometrycznych – ocena 6

 

4. Zagubiona w kosmosie Programowanie animacji

powyższa praca – ocena 5


 
Edytor tekstu

p096_0_09_01

1. Wyrównywanie tekstu Pisanie na klawiaturze komputera

2. Krzyżówka Wstawianie i formatowanie tabeli

3. Nagłówek i stopka Dokumenty wielostronicowe

Nagłówek:

 

 

Stopka:

 

 

4. Listy punktowane, zmiana wyglądu punktora.

5. Lista numerowana wielopoziomowa Tworzymy listy numerowane i punktowane


 

Zadanie 2. Bieg/spacer. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scratch

Program można uruchomić w przeglądarce pod adresem: scratch.mit.edu

lub pobrać i zainstalować na komputerze: Pobierz Scratch 4.33

Samouczek na Youtube

Pomoce

Instrukcja nr 1

Instrukcja nr 2

Instrukcja nr 3

Mistrzowie kodowania

Moduł 1

Moduł 2

Moduł 3

Moduł 4

Moduł 5

Moduł 6

Moduł 7

Moduł 8

Materiały podrane ze strony: mistrzowiekodowania.pl

 

Podstawy programowania

Kurs 1

Kurs 2

Kurs 3

Lightbot

Angry Birds

Koduj z Anną i Elsą

Materiały udostępnione ze strony code.org

Na szóstkę

Na ocenę celującą należy wykonać wszystkie zadania z działów: kurs1, kurs2, kurs3, godzina kodowania, frosen (logujemy się poprzez link Na szóstkę). Dodatkowo trzeba będzie umieć przejść wszystkie etapy programu Lightbot. Jeżeli nikomu nie uda się zrobić wszystkich zadań, ocenę celującą otrzymają trzy osoby z największą ilością rozwiązanych zadań. Na rozwiązanie mamy czas do pierwszych czerwcowych zajęć komputerowych (na tych zajęciach będzie sprawdzana umiejętność samodzielnego rozwiązywania wybranych przykładów). W razie wątpliwości można wysłać zapytanie mailem do pana Roberta Wieczorka na adres: sp12glogow@wp.pl

 
Prezentacje POWER POINT

Zasady tworzenia prezentacjiPrzejdź do strony

1. Miasta polski. SmartArt i wykres.

2. Ochrona komputera

3. Budowa komputera. Prezentacja – źródła, bibliografia.

3a. Szablon

4. Prezentacja – temat dowolny

5. Kawalerowie Orderu Uśmiechu – konkurs

PowerPoint Online
login: sp12glogow@wp.pl
hasło: Informatyka1

Pakiet biurowy Office Online

 

Edytor tekstu Microsoft WORD

1. Lista punktowana

2. Lista numerowana wielopoziomowa

3. Lista warunkowa

3a. Podpowiedź

Uczestniczymy w programach: