Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Informatyka 5 – Patyczaki w ruchu – ćwiczenia

Temat 2: Patyczaki w ruchu – ćwiczenia

Zadanie. Wyścig.

1. Przeczytaj tekst o dodawaniu tła:

Dodanie tła do animacji

2. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli (poniżej dwa obrazki pokazujące jak to zrobić w programie Paint).

Stwórz tło w programie Paint (może być według własnego pomysłu).

Zapisz tło.

3. Wczytaj tło do programy Pivot.

Wstaw 6 pierwszych klatek (dwa patyczaki biegną, trzy kibicują).

Kod dla patyczaka biegnącego:

Zaznacz wstawione klatki (użyj klawisza shift).

Skopiuj i wklej klatki.

Popraw pozycję patyczków w nowo wklejonych klatkach.

Powtarzaj operację aż patyczaki wybiegną z planszy.

 

Przykładowe rozwiązanie:

 

Uczestniczymy w programach: