sp12-glogow-szkola-podstawowa-glogow-logo2
sp12-glogow-szkola-podstawowa-glogow-godlo

Klasa 5

Dział1-WORD    Dział2-SCRATCH    Dział3-POWERPOINT    Dział4-PIVOT    Dział5-KODOWANIE

 

1. O skrótach klawiszowych w programie MS Word – polskie znaki

WORD    PDF

Dla nauczyciela

2. Jak poprawnie przygotować notatkę

WORD    PDF

Dla nauczyciela

3. O formatowaniu tekstu cz.1

WORD    PDF

Dla nauczyciela

4. O formatowaniu tekstu cz.2

WORD    PDF

5. Listy punktowane

WORD    PDF

Dla nauczyciela

 


Regulaminy – informatyka

Przykładowe rozwiązanie

 

1a. Formatowanie tekstu – zasady

1b. Dokumenty bez tajemnic

 

2a. Tabele – plan lekcji

 

2b. Tabele – ptaki w twojej okolicy

2b. Tabele – ptaki w twojej okolicy (Office365)

PDF


3. Tabele – Zabytki Głogowa

WORD    PDF



4. Tworzymy ulotkę reklamową

WORD    PDF


5. Tabele – lista

WORD    PDF


 

 

 


Zakładanie konta na platformie SCRATCH

WORD    PDF

 

Jak aktywować konto, jeśli nie zrobiło się tego przy zakładaniu konta

Jak udostępnić swoją pracę nauczycielowi

 

Zrób swój pierwszy projekt

WORD    PDF


Rozgwiazda

WORD PDF

 


Płetwonurkowie

WORD PDF

 


Ryba i ośmiornica

WORD PDF

 


Pod wodą

dla ambitnych:

  • rekin próbuje zjeść rybkę
  • ośmiornica rusza mackami i zmienia kolor
  • rozgwiazda zmienia kostium
    Aby uzyskać te efekty trzeba użyć w odpowiedni sposób następujących bloków:

1

 

 

2a. W poszukiwaniu skarbu cz. 1

Podręcznik strony 40-48

WORD   PDF

2b. W poszukiwaniu skarbu cz. 2

WORD   PDF

 

 

 

 

3a. Scena niczym kartka

 

3b. Rysowanie w programie Scratch.

 

 

4a. Od wielokąta do rozety

 

 

5a. Scratch – podsumowanie



1. Jak stworzyć najprostszą prezentację

WORD    PDF

Przykładowe rozwiązanie


 

 

2a. Tworzymy album fotograficzny

Przykładowe rozwiązanie


3. Przejścia i animacje w prezentacji

WORD    PDF

Przykładowe rozwiązanie


 

 

4a. Krótka historia. Sterowanie animacją.


5. Prezentacja – podsumowanie

WORD    PDF


 

 

 

Instrukcja programu Pivot

Przeczytaj lekcję „Patyczaki w ruchu”

Skan książki – dział Pivot

 

Temat 1: Patyczaki w ruchu

zadanie 1. Powitanie

Zadanie 2. Bieg.

W Pivocie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

Wstaw 6 pierwszych klatek.

Zaznacz wstawione klatki (użyj klawisza shift).

Skopiuj i wklej klatki.

Popraw pozycję patyczków w nowo wklejonych klatkach.

Powtarzaj operację aż patyczak wybiegnie z planszy.

Zadanie 3. Zeskok

 

 

 

Temat 2: Patyczaki w ruchu – ćwiczenia

Zadanie 1. Wyścig.

W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

Stwórz tło w programie Paint.

Zapisz tło.

Wczytaj tło do programy Pivot.

Wstaw 6 pierwszych klatek (dwa patyczaki biegną, trzy kibicują).

Kod dla patyczaka biegnącego:

Zaznacz wstawione klatki (użyj klawisza shift).

Skopiuj i wklej klatki.

Popraw pozycję patyczków w nowo wklejonych klatkach.

Powtarzaj operację aż patyczaki wybiegną z planszy.

 

 

 


 

Temat 3: Animacje od kuchni

Kucharz. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

 

Temat 4: Podróż z przeszkodami

Trasa z przeszkodami

Temat 5: Pivot. Zadania dodatkowe.


Kodowanie

p096_0_01_01


Jak wysłać pracę do nauczyciela

Wykonaj pierwszych 5 przykładów z poniższej lekcji  i wyślij zdjęcie przedstawiające rozwiązanie do nauczyciela.

Wykonaj 5 przykładów

Jak wysłać pracę do nauczyciela – instrukcja

WORD    PDF


1. Programowanie. Sekwencja.
Kurs 2 Etapy 3-4

Lekcja 4

2. Programowanie. Debugowanie.
Kurs 2 Etapy 10-11

3. Programowanie. Pętle cz. 1.
Lekcja 7 i 8

4. Programowanie. Pętle cz. 2.
Lekcja 10 i 11


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania dodatkowe:

Podskoki. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

 

Przysiad, skłon. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

 

Skok w dal. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

 

Temat 6: Pivot – podsumowanie.

 

5. Tworzymy grę.
Play Lab
(na szóstkę – Godzina kodowania)

Rycerz sterowany strzałkami
Potwór porusza się samodzielnie w sposób losowy (podpowiedź poniżej)



Kiedy
rycerz dotknie potwora gracz zdobywa punkt

 

Zdobądź 10 punktów!

 

 

Pobierz zadanie na dysk i wczytaj do programu Scratch

lub 

Dokończ pracę online

Dostępność

Office 365

Rekrutacja

logo-elemento

Stołówka

jadlospis-img

Uczestniczymy w programach:

Wielkość czcionki
Kontrast