Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Klasa 5

Dział1-WORD    Dział2-POWERPOINT     Dział3-SCRATCH     Dział4-PIVOT    Dział5-KODOWANIE    Dział6-GRAFIKA

 


Regulaminy – informatyka     Przykładowe rozwiązanie

1. Formatowanie tekstu – zasady     WORD


2. Tabele – plan lekcji     WORD


3. Tabele – ptaki w twojej okolicy     WORD

Instrukcja do Office365     WORD     PDF


4. Tabele – Zabytki Głogowa     WORD      PDF


5. Tworzymy ulotkę reklamową     WORD      PDF


Tabele – lista      WORD       PDF



1. Jak stworzyć najprostszą prezentację     WORD      PDF


2. Przejścia i animacje w prezentacji     WORD      PDF     Przykładowe rozwiązanie


3. Krótka historia. Sterowanie animacją     WORD


4. Animacje      WORD

Prezentacja

 


Zakładanie konta na platformie SCRATCH

WORD    PDF

Jak aktywować konto, jeśli nie zrobiło się tego przy zakładaniu konta

Jak udostępnić swoją pracę nauczycielowi


Temat nr 1     Wprowadzenie do programu Scratch


Temat nr 2     W poszukiwaniu skarbu


3. Scena niczym kartka     WORD

 


Temat nr 4. Rysowanie w programie Scratch     WORD

 


5. Od wielokąta do rozety     WORD

Rozwiązanie:


6. Scratch – zadanie dodatkowe     WORD


7. Scratch – podsumowanie      WORD


 

 

Instrukcja programu Pivot

Przeczytaj lekcję „Patyczaki w ruchu”

Skan książki – dział Pivot

 

Temat 1: Patyczaki w ruchu

zadanie 1. Powitanie

Zadanie 2. Bieg.

W Pivocie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

Wstaw 6 pierwszych klatek.

Zaznacz wstawione klatki (użyj klawisza shift).

Skopiuj i wklej klatki.

Popraw pozycję patyczków w nowo wklejonych klatkach.

Powtarzaj operację aż patyczak wybiegnie z planszy.

Zadanie 3. Zeskok

 

 

 

Temat 2: Patyczaki w ruchu – ćwiczenia

Zadanie 1. Wyścig.

W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

 

Stwórz tło w programie Paint.

Zapisz tło.

Wczytaj tło do programy Pivot.

Wstaw 6 pierwszych klatek (dwa patyczaki biegną, trzy kibicują).

Kod dla patyczaka biegnącego:

Zaznacz wstawione klatki (użyj klawisza shift).

Skopiuj i wklej klatki.

Popraw pozycję patyczków w nowo wklejonych klatkach.

Powtarzaj operację aż patyczaki wybiegną z planszy.

 

 

 


 

Temat 3: Animacje od kuchni

Kucharz. W Pivocie i Paincie ustaw wielkość kartki 1000×600 pikseli.

 

Temat 4: Podróż z przeszkodami

Trasa z przeszkodami

Temat 5: Pivot. Zadania dodatkowe.

Temat 6: Pivot – podsumowanie.

 

s


 

Jak wysłać pracę do nauczyciela (nauczanie zdalne)

Wykonaj pierwszych 5 przykładów z poniższej lekcji  i wyślij zdjęcie przedstawiające rozwiązanie do nauczyciela.

Wykonaj 5 przykładów

Jak wysłać pracę do nauczyciela – instrukcja

WORD    PDF

 

Temat nr 1. Programowanie. Sekwencja.     Lekcje 3, 4, 6

 Temat nr 2. Programowanie. Debugowanie.     Lekcja 10-11

Temat nr 3. Programowanie. Pętle cz. 1.     Lekcja 7, 8, 9

Temat nr 4. Programowanie. Pętle cz. 2.     Lekcja 8, 9, 10

 


 

Krzywa w programie Paint

Korzystanie z krzywej. Scena podwodna.

Znaki drogowe

Pory roku

Koło barw

Obrót w Paincie

 

AutoDraw

Uczestniczymy w programach: