Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Klasa 7

Dział1- SIECI    Dział2- HTML    Dział3- KODOWANIE    Dział4- SCRATCH


Regulaminy – informatyka     Przykładowe rozwiązanie


 


1. Kompetencje informatyczne w różnych zawodach     WORD     Przykładowe rozwiązanie


2. System dwójkowy     WORD


3. Zasady korzystania z programów komputerowych     WORD      PDF


4. Budowa sieci komputerowej     WORD      PDF


5. Wyszukiwanie informacji     Zadanie


6. Cyfrowa tożsamość.  Zasady korzystania z materiałów pobranych z internetu.  WORD


7. Komunikacja w internecie – zagrożenia i ostrzeżenia      WORD      PDF



Lista kroków przy robieniu strony WWW

WORD

 


1. Zasady tworzenia stron internetowych     WORD      PDF


2. Formatowanie tekstu na stronie internetowej cz. 1     PDF      WORD


3. Formatowanie tekstu na stronie internetowej cz. 2     WORD      PDF     dla nauczyciela


4. Formatowanie tekstu na stronie internetowej cz. 3     WORD


5. Moja strona – ulubiony przedmiot szkolny     WORD


6. Tworzenie własnej strony internetowej  (2h)    WORD       dla nauczyciela


7. Tabela w HTML     WORD      PDF     dla nauczyciela


8.  Strona internetowa na temat pływania    WORD



Jak wysłać pracę do nauczyciela – instrukcja

WORD    PDF


1. Kodowanie (funkcje).    Funkcje cz.1 (etap 5)     Funkcje cz.2 (etap 6)


2. Kodowanie (jeżeli, powtarzaj aż).    Wyrażenie warunkowe – jeżeli (if) (etap 7)    Pętla – powtarzaj aż (repeat until) (etap 8)


3. Kodowanie (pętla zagnieżdżona, pętla dopóki)     Pętle zagnieżdżone cz. 1 (etap 11)     Pętla – dopóki  (etap 12)


4. Kodowanie (pętla zagnieżdżona, debugowanie)    Pętle zagnieżdżone cz. 2 (etap 13)     Debugowanie (etap 14)


5. Kodowanie (odbicie, wzorce)     Odbicie (etap 15)     Wzorce (etap 21)


Zakładanie konta na platformie SCRATCH

WORD    PDF

Jak aktywować konto, jeśli nie zrobiło się tego przy zakładaniu konta

Jak udostępnić swoją pracę nauczycielowi

 


1.     Zagubiona w kosmosie


2.     Pogromcy duchów


3.     Robot gaduła


4. Wyścig łodzi

Instrukcja

START

 


5. Zabawki technologiczne

Instrukcja

 

  • Kliknij muszkę, aby zobaczyć, jak się kręci
  • Kliknij okulary przeciwsłoneczne, aby zobaczyć, jak zmieniają kolor
  • Kliknij laptop, aby uruchomić helikopter
  • Użyj klawiszy strzałek, aby latać helikopterem
  • Naciśnij klawisz spacji, aby helikopter zrobił pętlę

 


SZKOLNY BIULETYN INFORMATYCZNY – instrukcja

SZKOLNY BIULETYN INFORMATYCZNY – rozwiązanie PDF

SZKOLNY BIULETYN INFORMATYCZNY – rozwiazanie WORD

 

Dokument wielostronicowy – instrukcja

Dokument wielostronicowy – przykładowe rozwiazanie PDF

Dokument wielostronicowy – przykładowe rozwiazanie WORD

 

Zakładanie konta na stronie Canva

Tworzenie plakatu

 

Usługi w internecie

WORD    PDF

 

9. Zasady korzystania z materiałów pobranych z internetu      WORD      PDF

 

1. Wybrane zastosowania komputerów   WORD     Przykładowe rozwiązanie

 

5. Rodzaje sieci komputerowych     WORD      PDF


5. Przebijanie balonów

Instrukcja

7. Scratch – Wojny klonów

Instrukcja

W tym projekcie nauczysz się, jak stworzyć grę, w której musisz uratować Ziemię przed potworami z kosmosu.

Co zrobisz

Aby rozpocząć, kliknij na zieloną flagę w przykładowej grze poniżej, a następnie naciśnij strzałkę w lewo i w prawo, aby ruszyć statek kosmiczny i spacje żeby strzelić.

 

Zdobądź jak najwięcej punktów, strzelając do latających kosmo-hipopotamów. Jeśli zostaniesz trafiony przez hipopotama lub pomarańczę upuszczoną przez nietoperza, stracisz życie.

Uczestniczymy w programach: