Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Matematycznie zakręceni

21.03.2022 – 25.03.2022       

DNI Z MATEMATYKĄ

„Matematycznie zakręceni”

Matematyka nie musi być nudna, a na pewno nie trzeba jej się bać! Dowiedzieć się o tym można było w czasie Tygodnia z Matematyką.

Podczas tych dni, uczniowie mogli się przekonać, że matematyka to nie tylko trudne zadania, suche liczby i abstrakcyjne figury, ale również znakomita zabawa i pasjonująca przygoda. Służyły temu liczne konkursy i zabawy z matematyką.

Odbyły się trzy konkursy:

– Szkolny Konkurs matematyczno-plastyczny „Matematyczny bal” dla uczniów klas IV – VI

 

Wyniki:

I miejsce: Aleksandra Walkowiak (kl. 4b)

II miejsce: Michał Kruczewski (kl.5e)

III miejsce: Bianka Myjak (kl. 4b)

 

– Szkolny Konkurs matematyczno-plastyczny „Matematyka królową nauk” dla uczniów klas VII-VIII

Wyniki:

Klasy VII:

I miejsce: Igor Samborowicz (kl.7a)

II miejsce: Oliwia Wycichowska (kl. 7g)

III miejsce: Magdalena Śrutka (kl. 7j)

 

Klasy VIII:

I miejsce: Hanna Więdłocha (kl. 8f)

II miejsce: Lena Gil (kl. 8h)

III miejsce: Nikola Wątroba (kl. 8f)

 

– Szkolny Konkurs matematyczno-fotograficzny „Matematyka wokół nas”.

 

Wygrały zdjęcia uczennicy kl. 7b – Amelii Przewockiej.

 

Prace konkursowe można było podziwiać na korytarzu szkolnym.

 

Na zajęciach matematyki obejrzeliśmy film i prezentację o liczbie  π, rozwiązywaliśmy skojarzenia matematyczne, sudoku (kl. VII-VIII), wyklejaliśmy i dekorowaliśmy liczbę  π (kl. IV),  tworzyliśmy wiersze oraz rymowanki stosując mnemotechnikę (kl. V – VI), rozwiązywaliśmy bloksy (kl. IV – VIII).

 

Głównym celem Tygodnia z Matematyką było:

– popularyzacja wiedzy matematycznej wśród uczniów,

– wzbogacenie słownictwa matematycznego,

– rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych,

– doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i logicznego myślenia,

– prezentowanie swojej wiedzy publicznie,

– stosowanie zasad zdrowej rywalizacji.

 

Dni z matematyką to spora dawka wiedzy matematycznej, ale przede wszystkim zachęta do odkrywania i dostrzegania matematyki, która jest wszędzie wokół nas. Tydzień z matematyką uświadomił uczniom, iż matematyka wcale nie musi być trudna i nieciekawa. Może być przyjemna i dawać radość. Miarą skuteczności i powodzenia tych dni był przede wszystkim obserwowany zapał i entuzjazm uczniów podczas wykonywania zadań.

Uczestniczymy w programach: