Matematycznie zakręceni
21.03.2022 – 25.03.2022
DNI Z MATEMATYKĄ
„Matematycznie zakręceni”
Matematyka nie musi być nudna, a na pewno nie trzeba jej się bać! Dowiedzieć się o tym można było w czasie Tygodnia z Matematyką.
Podczas tych dni, uczniowie mogli się przekonać, że matematyka to nie tylko trudne zadania, suche liczby i abstrakcyjne figury, ale również znakomita zabawa i pasjonująca przygoda. Służyły temu liczne konkursy i zabawy z matematyką.
Odbyły się trzy konkursy:
– Szkolny Konkurs matematyczno-plastyczny „Matematyczny bal” dla uczniów klas IV – VI
Wyniki:
I miejsce: Aleksandra Walkowiak (kl. 4b)
II miejsce: Michał Kruczewski (kl.5e)
III miejsce: Bianka Myjak (kl. 4b)
– Szkolny Konkurs matematyczno-plastyczny „Matematyka królową nauk” dla uczniów klas VII-VIII
Wyniki:
Klasy VII:
I miejsce: Igor Samborowicz (kl.7a)
II miejsce: Oliwia Wycichowska (kl. 7g)
III miejsce: Magdalena Śrutka (kl. 7j)
Klasy VIII:
I miejsce: Hanna Więdłocha (kl. 8f)
II miejsce: Lena Gil (kl. 8h)
III miejsce: Nikola Wątroba (kl. 8f)
– Szkolny Konkurs matematyczno-fotograficzny „Matematyka wokół nas”.
Wygrały zdjęcia uczennicy kl. 7b – Amelii Przewockiej.
Prace konkursowe można było podziwiać na korytarzu szkolnym.
Na zajęciach matematyki obejrzeliśmy film i prezentację o liczbie π, rozwiązywaliśmy skojarzenia matematyczne, sudoku (kl. VII-VIII), wyklejaliśmy i dekorowaliśmy liczbę π (kl. IV), tworzyliśmy wiersze oraz rymowanki stosując mnemotechnikę (kl. V – VI), rozwiązywaliśmy bloksy (kl. IV – VIII).
Głównym celem Tygodnia z Matematyką było:
– popularyzacja wiedzy matematycznej wśród uczniów,
– wzbogacenie słownictwa matematycznego,
– rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych,
– doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i logicznego myślenia,
– prezentowanie swojej wiedzy publicznie,
– stosowanie zasad zdrowej rywalizacji.
Dni z matematyką to spora dawka wiedzy matematycznej, ale przede wszystkim zachęta do odkrywania i dostrzegania matematyki, która jest wszędzie wokół nas. Tydzień z matematyką uświadomił uczniom, iż matematyka wcale nie musi być trudna i nieciekawa. Może być przyjemna i dawać radość. Miarą skuteczności i powodzenia tych dni był przede wszystkim obserwowany zapał i entuzjazm uczniów podczas wykonywania zadań.