Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Kampania – Wybieraj Bezpieczną Żywność

1. Znakowanie żywności (z uwzględnieniem alergenów).

Cel kampanii w obszarze znakowania: podniesienie wiedzy Polaków w zakresie prawidłowego czytania etykiet produktów żywnościowych. Pokazanie korzyści płynących z czytania etykiet. Zapewnienie konsumentowi pełnej i autentycznej informacji o produkcie spożywczym jest obowiązkiem przedsiębiorców. Są oni zobligowani, zgodnie z obowiązującym prawem do odpowiedniego znakowania produktów spożywczych, tak aby dostarczyć konsumentom rzetelnej informacji na temat żywności. Etykiety produktów żywnościowych dostarczają istotnych informacji ułatwiających podejmowanie świadomych decyzji. Przed zakupem w szczególności warto zwrócić uwagę m.in. na skład, datę minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia oraz na zawartość netto produktu. W przypadku niektórych produktów, określone są również specjalne warunki przechowywania lub warunki użycia (np. przechowywanie w odpowiedniej temperaturze lub użycie żywności po otwarciu opakowania, wskazania dot. koniecznej obróbki termicznej). Ważną informacją dla osób cierpiących na alergie lub nietolerancje jest wyszczególnienie obecności alergenów w wykazie składników. Takie informacje są uwidocznione poprzez np. pogrubioną lub powiększoną czcionkę.

Prezentacja: 24 minutowa – prezentacja

2. Higiena żywności (również o chorobach przenoszonych drogą pokarmową).

Cel kampanii w obszarze higieny żywności: podniesienie wiedzy Polaków nt. ich wpływu na bezpieczeństwo żywności poprzez stosowanie odpowiednich zasad higieny i postępowania z żywnością. Skuteczne mycie rąk jest jednym z najważniejszych sposobów zapobiegania rozprzestrzenianiu się zatruć pokarmowych oraz decydującym czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo. Za bezpieczeństwo żywności dostępnej na polskim rynku odpowiada producent, ale od momentu zakupu żywności, to konsument ma wpływ na jej bezpieczeństwo. Bardzo ważne: odpowiednie przechowywanie żywności, postępowanie z produktem, zgodnie z zaleceniem producenta oraz zasadami higieny pozwala na minimalizację lub uniknięcie zakażenia.

Prezentacja: 18 minutowa – https://drive.google.com/drive/folders/13PDJ3xUG-_swb_Apq8zHZqPDb1yrcheb?usp=sharing

3. Suplementy diety.

Cel kampanii w obszarze suplementów diety: zwiększenie wiedzy Polaków nt. suplementów diety, ich definicji, różnic pomiędzy nimi a lekami OTC. Suplementy to nie leki to środki spożywcze. Pełnią funkcje odżywcze lub wspomagające działanie organizmu. Nie mają właściwości leczniczych czy zapobiegających chorobie.

Prezentacja: 23 minutowa – https://drive.google.com/drive/folders/13M7s-mUtvEmnoyQTQKq9pqTlXOuf9-Yh?usp=sharing

Więcej o kampanii:

https://campaigns.efsa.europa.eu/EUChooseSafeFood/#/index-pl

broszura

broszura

plakat

plakat

Uczestniczymy w programach: