Nasi uczniowie są kreatywni, samodzielni i innowacyjni
W roku szkolnym 2020/2021 jednym z kierunków polityki oświatowej państwa było rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów. W naszej szkole nie zabrakło więc działań, które dopasowały się do niezbędnych wymagań. Nasi uczniowie jak zwykle nie zawiedli – udowodnili, że potrafią być twórczy i pełni „świeżych” pomysłów. W każdym miesiącu jedna godzina z wychowawcą poświęcona była realizacji specjalnie opracowywanego scenariusza, dzięki któremu uczniowie realizowali priorytet polityki oświatowej państwa. Podczas lekcji uzupełniali fragmenty wierszy, tworząc własne teksty, wykonywali mandale do swoich imion, wykonywali kwiatki z płatków kosmetycznych z okazji Dnia Matki, tworzyli kodeks komunikowania się, wykonywali prace różną techniką, przedstawiające szczęście, rysowali plakaty dobrych praktyk, związanych z działaniem na rzecz osób niepełnosprawnych, wykonywali świąteczne bombki, tworzyli elipsoidę kuli ziemskiej i uzupełniali ją o odgadnięte kontynenty oraz zwierzęta i słynne budowle, charakterystyczne dla tych miejsc. Uczniowie uczcili również obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego – uzupełniali typowe przysłowia polskie, bawili się w łamańce językowe. Na zajęciach wykorzystywano również elementy dramy, dzięki której uczniowie łatwiej utożsamiali się z daną postacią, cechą charakteru czy emocją. Nie brakowało również zabawy (krzyżówki) i niezbędnej pod koniec każdych zajęć relaksacji.
Tematyka lekcji była następująca:
październik: Jak można wspierać osoby z niepełnosprawnością?
listopad: Kiedy czujemy się szczęśliwi?
grudzień: Moja rodzina i ja.
styczeń: Uczmy się tolerancji.
luty: Obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego (21 lutego).
marzec: Ach! Już wiosna!
kwiecień: Mam wyjątkowe imię.
maj: Nasza mama jest kochana.
czerwiec: Wyruszamy w podróż dookoła świata.